Dopis Jana Buly nevlastnímu bratrovi

25. 02. 2012 12:26:28
Doslovný přepis dopisu Jana Buly z cely smrti svému nevlastnímu bratrovi (synovi jeho otce z prvního manželství), psaného den před jeho popravou. Dopis je veřejně přístupný na stránkách Brněnského biskupství.

Jihlava 19.5.1952

Drahý bratře a švagrová!

Zasílám Vám všem poslední pozdravy.

Vzpomínky mé v této době patřily Vám častěji, než kdypře dtím. I na ty maličké myslím. Na Vaše "nejhezčí děvče na světě" i tynejmenší, které jsem nepoznal.

Až tento dopis dostanete, bude ten, který takto vzpomíná, dívat sa Vás z jiného světa. Budu už s tatínkem, jehož poslední slova si často vzpomínám. Říkal: Ty musíš spát jít se mnou. Mé místo nebude vedle něho. A přece budu blízko strýčkovi Karlovi, který mne učil první kroky a zde v Jihlavě složil své kosti. Na mne vzpomínejte v Lukově u tatínka. Měl jsem mnoho plánů, jak víš, a stačí maličkost a je po všem. Ale nanad tím lámat hlavu. Neptej se, proč jsem to musel být právě já. Udělal jsem mnoho práce, na kterou jiní mí předchůdci v Rokytnici potřebovali léta, aby ji nevykonali, a já ji udělal za rok, snad proto, že jsem měl vyměřený jen tak krátký život. To mi dnes musí být jakousi útěchou.

Největší posilou je mi to, že jsem věrně sloužil Bohu až doko Člověk Boha někdy dost nemiluje a to je jediné, čeho musí litovat. Ty, který prošels koncentračním táborem, víš jakou silou je víra v Něho.

Já sám už ničím nemohu Tobě ani sourozencům ani mamince nahradit nic. Nezapomeňte na maminku žádný.

Vím, že bys čekal hodně víc, abych Ti toho napsal, když je to naposled, ale myslím, že to stačí. Připadá mi jakobych odjížděl do vzdálených končin, po který jsem snad ve snu toužil, vzdálených - odkud, až se vrátím, nenajdu nikoho známého. A protože víme, že návratu není, vím že Vy přijede mnou. Zase se shledáme, zase Vás obejmu ve světě novém, kde já už budu se známými čekat.

Vychovejte dobře své děti! Sami hleďtě, aby edání bylo skutečné a šťastné. Buďte s Bohem a na shledanou.

Loučí se s Vámi a líbá Vás

Váš Jenda

Autor: Jirka Oulický | sobota 25.2.2012 12:26 | karma článku: 5.86 | přečteno: 482x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 205 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 342 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 562 | Diskuse
Počet článků 114 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1365
Jsem člověk ..... zatím .....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...