Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L34u35d16m70i18l84a 52S87v11o24z52i31l82o57v71á 9834735303771

R^Ano, nic jiného se k tomu nedá dodat. Máte naprostou pravdu, takže doufám, že jste připraven, až na vás začnou plivat. To je něco jako národní sport.

0/0
20.9.2015 12:54

R63i70c23h33a58r62d 37N96o30v57a66k 8648336521742

R^R^R^

berte i takto, buh prisel do evropy s olivovou ratolesti, byl vedeckymi atheisty vyhnan, jeho verni povrazdeni, jeho chramy zboreny, takze prichazi, protentokrat s trestajicim mecem islamu. boha proste neznicite.

svym zpusobem je dobre, kdyz muslimove prichazeji do atheisticke evropy, koran obsahuje na ne recept.

0/0
20.9.2015 9:18
Foto

O68t88t76o 33Č49e52r14n91ý 3265985837662

Určitě a bez výhrad:R^R^R^

+2/0
19.9.2015 22:14

B13o44h86u82m44í66r 58Š37i89m21e11k 3561180794864

R^

Díky, Jiří!

:-)

+2/−1
19.9.2015 20:35

J32a39r43a 59R29a77n17k 1871816179501

Zvlaste k posledni vete, bojime se vsichni a vsude, ale nekde si musime zachovat lidskost a jedno, jake viry. Mam pratele, kteri museli kdysi prchnout z Iranu, protoze byli pronasledovani, jsou Bahaii, znam i mormony, kteri jsou naprosto normalni, co delaji doma mne nezajima.

0/0
20.9.2015 4:35

M79a35r58t77i95n 33K74a94v33k62a 4426741322962

Jenom pro Polického. Křesťanská láska je láska tří L. 

Láska jako Agapé. Lásky jako caritas a Láska jako eros. 

Agapé je Láska pocházející od Boha. Láska všeobjímající , žárlivá a trestající. Láska člověka k druhému člověku je jen odrazem Agapé. Caritas, je Láska pomáhající, Láska milosrdná, Láska chápající. A pak je zde Eros. Láska sexuální. Ve vztahu manželském mluvíme o spojení všech těchto L. Ve vztahu k ostatním lidem, mluvíme o Agapé a Caritas. Nemůže být ovšem Caritas bez Agapé. Jak taková láska vypadá v praxi ukazuje například život Dona Bosca, který pomáhal sirotkům a chudým dětem. Jeho pomoc nespočívala jen v tom , že jim dal přístřeší, nakrmil je, dal jim práci, ale hlavně v tom, že jim ukázal Boha (Agapé) . Stejně tak otec Damián, který položil za svou činnost život na ostrově Malokai. Stejně tak Filipo Neri. Za všemi těmito zůstala nejen pomoc bližnímu, ale také mnoho svatých a silné církevní společenství. 

A také nelze zapomenout na jezuitské redukce na jejichž místě vznikla dnešní Paraguay. To je ta křesťanská láska a milosrdenství. 

Když se oháníš občas Kristem, tak si uvědom, že mnozí žádali Krista o pomoc, ale jen málu se pomoci dostalo a vždy to bylo podmíněno jejich vírou. Ať už se jednalo o samařskou ženu, římského setníka, ale například i ve Skutcích je psáno, když apoštol Petr a Jan byli na nádvoří chrámu a tam byl mrzák který nemohl chodit, tak Petr se rozhodl mu pomoci, když viděl, že se na ně dívá a očekává pomoc a řekl: "Zlata ani stříbra nemám, ale co mám , to ti dám. Ve Jménu Ježíše Krista Nazaretského choď"

Tento příběh má dva aspekty. Křesťan může pomoci jen tím co má a jeho pomoc by zároveň měla vést k víře obdarovaného. Tedy měla by obdarovanému ukázat cestu spásy. Naše pomoc by totiž vždy měla být ve jménu Krista. Materiální pomoc by měla být součástí pomoci duchovní. Protože jak již upozorňovali církevní Otcové "Co je platné, když někomu zachráníš život, když ztratí duši?" 

Já vím, že pro tebe tohle bude nepochopitelné.

+7/−2
19.9.2015 17:41

M73a25r84t56i87n 29K24a68v64k81a 4626811492632

Ale je to to samé, jako dnes jsou hlasy po tom, aby ti co přichází do Evropy přijali naše hodnoty.

+3/−1
19.9.2015 17:42
Foto

R88a95d55e15k 75P92o85l33i77c21k25ý 6761813221564

To, že cílem pomoci by měla být víra obdarovného je nesmyslný konstruktRv

+1/−4
19.9.2015 19:21

M34a88r63t21i61n 54K62a32v41k93a 4866351212692

Ne to není konstrukt. To je Evangelium, to je církevní nauka, to jsou slova samotného Krista. 

A hle, jedna kananejská žena z těch končin vyšla a volala: „Smiluj se nade mnou, Pane, Synu Davidův! Má dcera je zle posedlá.“

Ale on jí neodpověděl ani slovo. Jeho učedníci přistoupili a žádali ho: „Zbav se jí, vždyť za námi křičí!“

On odpověděl: „Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.“

Ale ona přistoupila, klaněla se mu a řekla: „Pane, pomoz mi!“

On jí odpověděl: „Nesluší se vzít chléb dětem a hodit jej psům.

A ona řekla: „Ovšem, Pane, jenže i psi se živí z drobtů, které spadnou ze stolu jejich pánů.

Tu jí Ježíš řekl: „Ženo, tvá víra je veliká; staň se ti tak, jak chceš.“ A od té hodiny byla její dcera zdráva.

+4/−2
19.9.2015 19:37

B76o24h23u83m20í16r 37Š16i37m98e38k 3201490474734

Nemyslím si, že Ježíš Kristus uzdravuje jen ty, kteří jsou schopni přijmout víru. Přijetí víry nenásleduje uzdravení, víra uzdravení předchází.

+3/−1
19.9.2015 20:46

M41a20r47t11i22n 40K91a97v70k86a 4186351732242

Dobrý protimluv

+1/0
19.9.2015 20:51
Foto

R21a87d66e73k 62P10o95l11i92c70k16ý 6281273611644

1/ Do Evropy jde jen zlomek uprchlíků-není to tak, že jich většina chce k nám.

2/ Za situaci v regionu odkud k nám lidé prchají může do značné většiny "křesťanská" Evropa (kolonie, studená válka, vměšování se). Právě křesťanská Evropa byl v minulosti tou nejagresivnější skupinou na světě-většinu světa silou dobyla a při tom vyvraždila stovk milionů lidí.

3/ Většina lidí se dala do pohybu kvůli válce či persekuci nebo ekonomickým důvodům. Jen zcela mizivé procento migruje kvůli víře. Migrační vlna nemá nic společného s vírou či nevírou lidí v Evropě.

Jednou ze základních vlastností křesťana je milosrdenství a láska k bližnímu-to vám nějak zcela z článku vypadlo:-/

0/−9
19.9.2015 16:16

M82a51r15t24i58n 98K82a49v34k98a 4396831252522

Láska k bližnímu nemůže být větší než láska k sobě a své rodině. Kristus řekl miluj svého bližního jako sám sebe. Neřekl miluj svého bližního více než sebe. A křesťané podle Evangelia mají pomáhat především bratřím ve víře, kteří jsou v nesnázích. 

Takže tady zase nežvatlej o lásce k bližnímu, když sám jí nemáš a o milosrdenství,které vůči invalidům neznáš.

+13/−1
19.9.2015 16:23
Foto

J95i11r79k63a 91O26u20l70i45c86k46ý 3767393271755

ad 1) ano, jen zlomek uprchlíků chce do Evropy, zbylí chtějí do Saúdské Arábie, a používají k tomu nejkrtší a nejjednodušší cestu - přes Německo či Anglii ... taky běžně jezdím z Loun do Kladna přes Liberec (aneb na blbost odpovídám blbostí)

ad 2) Za situaci, pokud může Evropa, tak ta která se křesťanství vzdala a hodlala tam "vyvážet" své sociální a politické experimenty

ad 3) netroufám si odhadovat, kolik je kterých, ale zamýšlím se nad důsledky tohoto masového exodu. A společné to má - cítí větší šanci se zde uchytit, než v dobách, kdy Evropě vévodilo křesťanství. A netvrdím, že problém náboženský nastane v první generaci, ale odhaduji, na základě zkušeností z Německa a Francie, že k tomu může dojít u následujících generací, tedy u lidí, kteří se v Evropě již narodí.

+7/−2
19.9.2015 16:51

M94a92r22t40i43n 86K45a13v21k25a 4246371482422

Ona stačila i doba, kdy Evropa neexperimentovala s lidskými právy a sociálním blahobytem pro všechny. Ostatně velmi dobře to popsal Pavel Barša se svou ženou Andreou Baršovou ve studii. Liberální stát a přistěhovalectví. Přesně předvídal co se jednou stane.

+5/−1
19.9.2015 17:00
Foto

R74a32d25e79k 58P96o69l35i64c35k44ý 6541213161284

myslíte když křes´tanská Evropa neexperimentovala s lidskými právy a ostaní národy zotročovala a podmańovala si silou?Rv

0/−6
19.9.2015 19:33

M76a80r69t65i73n 38K16a27v53k81a 4646591972682

Obávám se, že jsi trochu mimo. Evropané sice vedli výboje, objevovali cizí země, ale koho zotročili? Na rozdíl od těch tvých oblíbených muslimů, křesťanská Evropa po objevení Ameriky postavila otrokářství mimo zákon a do bulou papeže a výnosem španělské královny Isabely Kastilské, která otrokářství prohlásila za hrdelní zločin. Ta křesťanská Evropa ústy papeže prohlásila, že Indiáni jsou lidé a mají stejná práva před Bohem, zatímco ti tvoji oblíbení muslimové nepřiznávají žádná práva nemuslimům. 

A koho si podmanila silou? Nebýt utlačovaných národů, tak by Evropané nic nezvládli. I ty jihoamerické indiánské říše položili na kolena sami Indiáni zotročováni Aztéky, Inky. podobná situace byla v Indii. 

Meleš o čem nic nevíš. Nebýt křesťanství, tak by nebyla ani ta lidská práva.

+6/0
19.9.2015 19:49
Foto

R48a77d87e71k 37P70o63l31i95c80k30ý 6161693381864

Kavko jistě oni přípluli indiani do Evropy a požádali Evropany ať je jdou vvvyvražditRv

Ano Evropané jako první postavili otroctví mimo zákony ale v hojné míře ho užívali před tím rozhodnutím a i po něm. V Jihoafrické reoublice donedávna oficialně a např. v USA řádově ještě před 100lety. Na mnoha místech kde převažují křesťané jsou otroci stále (byť protizákonně).

Mimochodem technicky vzato bylo otroctví na území USA zcela zrušeno až roku 2013 http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/americky-stat-zrusil-otroctvi-az-ted-po-150-letech/r~i:article:771755/

+1/−5
19.9.2015 19:58

M94a87r75t39i84n 43K43a54v70k73a 4146671152712

Mluvím o katolické Evropě, heretici mě jaksi nezajímají. 

Nicméně, když už tak plácáš o tom kdy kdo někde zrušil otroctví, tak by tě mohlo zajímat, že podle islámu je otroctví normální , protože podle Alláha a dodnes uplatňované nejen v islámských zemích, ale také islámských komunitách v Evropě.

+6/0
19.9.2015 20:04
Foto

R97a93d46e70k 65P25o56l56i82c83k44ý 6631553841874

Pane Oulický měl jsem vás za uvážlivého člověka, ale to co píšete zde jsou absolutní bludy.

ad 1/ v zemích kolem Syrie jsou miliony uprchlíků, několikanásobně více než těch co jdou do Evropy Miliony jich jsou pak v samotné Syrii mimo své domovy.

ad2/ Kolonie Evropané obsazovali oficialně  mimo jiné s cílem šířit křesťanství. Situace v regionu je především důsledku toho, že kolonialní mocnosti narušily rovnováhu v regionu. Dnes jen sklízíme důsledky  toho, že tam byl narušen přirozený vývoj.

3/ Evopě pořád vévodí křesťanství. Šanci zde se mají uchytit díky tomu, že Evropa má nedostatek pracovních sil, s vírou to nemá. naopak v zemích kde je více věřících jsou k uprchlíkům vstřícnější než u nás kde je věřících minimum. ostatně o pomoci uprchlíkům opakovaně nabádá nejen papež, ale i mnoho dalších duchovních.

0/−6
19.9.2015 19:31
Foto

J45i67r68k76a 39O57u92l88i30c22k35ý 3147323261965

Takže se vraťme k Vašemu prvnímu příspěvku ..... ano, většina lidí prchajících před válkou a násilnostmi jsou v Turecku, někteří v Libanonu i jinde. To ale nic nemění na tom, že na Evropu míří desetitisíce uprchlíků, kteří mohou být problémem. Ne-li dnes, pak zítra. Tolik k bodu 1, proč jej považuji z pitomý, jako argument. Já nikde totiž netvrdím, že všichni, kdo ze Sýrie či Afghánistánu prchají, míří do Evropy. Pokud ano, pak mne prosím, z článku odcitujte.

ad 2) Nejvíce lidí v současnosti míří do Evropy z Blízkého východu (Syrie, Afghánistán, Írák). Která z těchto zemí byla kolonií některé evropské země? Tedy jak problematika kolonialismu souvisí se současnou uprchlickou krizí, na níž reaguji?

ad 3) Evropě vévodí křesťanství? 8-o Nikoli. Křesťanství je v Evropě nyní pouze nejrozšířenějším náboženstvím. Ovšem verbální i nonverbální útoky na křesťany nechávají evropské elity chladnými ve jménu pseudohumanismu. Evropě vládne jiné "náboženství" - konzum. A o nabádání pomoci uprchlíkům? Ano. To tu je a já se nikterak proti této pomoci nestavím. Jen je dobré číst podobná prohlášení celá, nejen to, co poskytují novináři. Jak zmínil jinde v této diskusi pan Kavka, tak i papež vyzývl především k pomoci křesťanským uprchlíkům. Tím neříkám, že nemáme pomáhat jiným lidem v zoufalé situaci. A s tím nedostatkem prcovních sil si snadno poradí změna v systému sociálního zabezpečení na systém adresný pro potřebné, ne pro líné. Na to nepotřebujeme takovýto exodus lidí od jinud, u nichž nevíme, jak se bude chovat ani ta první generace, natož ta druhá, třetí ....

+6/−2
19.9.2015 19:48
Foto

R33a12d57e59k 97P85o82l44i13c22k39ý 6481153901934

1/ Jde o ilustraci toho jak to s uprchlíky je-většina z nich do Evropy vůbec nechce-donutila je situace. Motivace proč jdou do Evropy-tedy útěk před válkou a pronásledováním-je podstatná pro pochopení celého problému.

2/Syrie od konce 1 sv. války Francouzké mandátní území, Irák obdobně pod Britským vlivem, Afghanistán byl cca 9 let pod Ruským vlivem.

Problém nebyl jen v dotyčných zemích ale v celém eregionu-tam nejde o problémy jednotlivých zemí, ale o celkově rozvrácený region.

3/ Ano křesťanství je nejen nejrozšířenější a snad s vyjímkou polska je ve všech silně křesťanských zemích plno uprchlíků.

Ne s důchody si bez migrantů neporadíme-prodlužuje se délka dožití, klesá porodnost. Žásný socialní systém nemůže fungovat pokud  v důchodech a v předproduktivním věku má být více než polovina populace-to je už takřka realita i u nás a během pár let možná desetiletí tuto hranici překročíme.

0/−4
19.9.2015 20:21
Foto

J30i86r58k65a 35O16u44l89i74c23k14ý 3157253571405

ad 1) oni nechtějí do Evropy, proto se domáhají vstupu do Německa či Anglie .... to zní logicky

ad 2) to ale není koloniální politika, ale šlo v podstatě o reparace za 1.světovou válku

ad 3) ano, s touto myšlenkou pracovali Francie a Německo, když přijímali uprchlíky ze severní Afriky (Francie) a Turecka (Německo). Jenže to vydrželo jednu až jeden a půl generace. Nyní s tím mají těžký problém, protože druhá a třetí generace do značné míry parazituje na jejich sociálním systému. A omezení štědrosti tohoto systému by do určité míry mohlo řešit i problém starobních důchodů.

+3/−1
19.9.2015 20:30

M20i34r39o84s59l42a16v 95K86u12l61h33a65v64ý 5109192861

Rv argumentujete, že uprchlíci jsou v okolních státech v táborech. Ale velká síla dnešních nelegálů je právě z těchto uprchlických táborů; tedy neutíkají před akutním ohrožením života.

Další, že "nejdou do Evropy kvůli víře"8-o stovky lidských zrůd z IS jdou kvůli víře a ti, co prvoplánově ne, ji nenechali za hranicemi; po usazení se si na ni rychle pod dohledem imámů vzpomenou.

+3/−1
19.9.2015 20:44
Foto

R96a35d91e47k 55P66o90l90i87c21k81ý 6451923801664

útěk z uprchlického tábora pokud nemají přiznaný azyl je útěkem před ohrožením života

0/0
19.9.2015 22:25
Foto

P85e71t12r 15Z19á30v41l61a24d90s70k63ý 5721823780351

Pane Polický, aniž bych se chtěl stavět nad kohokoliv jiného, projevujete se v posledních měsících jako blb. Já vím, že ne každý může být chytrý, i Paretovo pravidlo to vylučuje, ale kruci, když vím, že jsem hloupý, nebo ještě ke všemu nevzdělaný, přece se tím nebudu veřejně chlubit. A vy to děláte soustavně.

Jste, myslím, technologem v průmyslové likvidaci zvířat za účelem produkce potravin. OK. Ale to, že jste řezníkem, přece neznamená, že rozumíte všemu. Možná bych toleroval, že máte názor. Jenže ty Vaše názory postrádají analytické schopnosti (uznávám, že u řezníka jsou nepodstatné).

+5/−3
19.9.2015 19:33
Foto

R74a14d26e17k 89P65o91l63i66c47k93ý 6701303331594

Pane Závladský vy se  tak projevujete nejen v posledních měsících.

kde jste přišel na tu hloupost, že jsem řezník to by mě opravdu zajímalo-ale i to vypovídá o vaší duševní úrovvni-nějak si nedokážete srovnat realitu s vašimi představami:-/

+2/−3
19.9.2015 19:47

Z92d30e94n46ě92k 61U93n98g66r64á73d 5761567835133

:-/Tak já už ty jeho blbostí nečtu a automaticky dávám mínus.Je to debilní a nudné.S blbem Jakešem byla alespoň sranda....

0/−1
19.9.2015 21:40
Foto

P27e18t19r 84Z17á41v76l72a76d30s79k47ý 5471703360691

Já se, úplně mimo kontext, zeptám: a co jsou to vlastně lidská práva? Kdo to určil, kdo mu dal mandát toto jednotlivé právo zakotvit a jiné naopak odmítnout? Nejde o zcela umělý konstrukt? Možná právě v tom můžeme hledat příčinu vlivu socialistů.

+5/0
19.9.2015 15:48
Foto

J40i89r41k77a 42O77u45l85i72c79k14ý 3597513251875

Lidská práva jsou ta, která jsou přirozená. Člověk je přirozeně svobodným tvorem.

+7/0
19.9.2015 16:44

M44a78r63t29i84n 61K44a25v27k26a 4576271262222

Před Bohem a zákonem. Jenže zatímco před Bohem jsme si rovni opravdu všichni, tak před zákonem to tak zřejmé již není. Viz zákony o menšinách, zákony o zastoupení žen v politice, vedení firem apod.

+6/0
19.9.2015 17:49
Foto

P24e56t37r 39Z93á43v85l25a16d69s49k71ý 5331223370361

Ne Martine. Zase se stavíte do toho, že kdo je bez víry v toho Vašeho Boha, je méněcenný. A co když jsou jiní i bohové, co když není žádný?

+1/−1
19.9.2015 19:19

M26a30r60t41i44n 67K83a50v50k18a 4946741232612

Jsem křesťan a věřím, že Kristus je Spasitel. Nepovažuji lidi bez víry za méněcenné. Naopak, oceňuji na nich tu víru, že Bůh není. Je mnohdy silnější než moje, že Bůh je. 

Jiní bohové jsou z hlediska mojí víry jen falešné modly. A nejen z hlediska mojí víry, ale i logiky, tedy.....jestliže věřím v Krista, tak logicky ostatní víry jsou falešné. Chápu námitku, a co když ne. Ale to by bylo na dlouhou debatu z které bychom ani jeden nevyšel jako vítěz. Ostatně, řeknu to jinak. Francouzský historik řekl "Bylo to křesťanství, které dějinám dalo smysl. Před křesťanstvím se dějiny pohybovaly v kruhu. Křesťanství jim dalo směr a cíl. Je to putování od odněkud někam.

+7/0
19.9.2015 20:00

M84a60r29t72i58n33a 76M29o57u81d11r29á 7720923796239

Lidská práva jsou zcela určitě umělý konstrukt, dohoda dané společnosti o tom, co bude jejím členům (event. i lidem žijícím mimo tuto společnost) přiznáváno.

Je tedy na daném společenství lidí, jaká práva komu přiznají.

Považuji za velmi hloupé vymýšlet takové zákony, jimiž jsou nakonec mláceni po hlavách ti, kteří je ve svatém nadšení (dejme tomu pro humanitu) nebo účelově  (v dané době) či z čirého pokrytectví vymysleli a schválovali.

+3/0
19.9.2015 17:09

J37a32r87a 89R98a36n65k 1831766569711

Souhlas, ale zakony a imigracni existuji a tak by se jich mely vsechny zeme, a ted myslim na celem svete drzet. Situace je zoufala, ale proc se nezacalo nad tim premyslet uz minuly rok, pri prvnich lodich pristavajicich u brehu Evropy? O taborech v Turecku se vi uz od roku 2011.

+2/0
19.9.2015 18:25
Foto

M85i88r85o47s21l11a53v 84M87a51c59e63k 5141595960722

Korporátní ekonomický systém si s tím poradí. Za peníze z EU a evropské dotace bude možné přestavovat kostely na mešity. To nakopne ekonomiku, sníží cenu pracovní síly a nastolí nový blahobyt.

+1/−11
19.9.2015 14:53
Foto

J78i40r25k93a 90O69u37l80i71c85k33ý 3627573931455

Ten pokus o zvedení blahobytu přestavováním kostelů na něco jiného tu už jednou byl, když soudruzi začali kostely využívat jako sklady všeho možného či dokonce jako vepříny či stáje pro dobytek ..... jak to dopadlo, to víme všichni .....

+12/0
19.9.2015 15:01
Foto

M95i12r60o89s40l71a44v 88M28a28c17e90k 5701775680832

o žádném přestavěném kostelu na sklad za ČSSR ni nevím, ale znám mnoho z nich, které byly opraveny a rekonstruovány ... ale vím o tom, že na mešitu byl přestavěn největší chrám své doby v dnešním Istambulu ... pokud by na to EU dala peníze, byl by to velký ekonomický impuls ...

0/−7
19.9.2015 16:26
Foto

J40i12r62k86a 53O61u61l80i25c61k14ý 3747353771905

Jeden příklad z všechny - barokní skvost chrám sv. Ignáce v Chomutově - využíván za komunistů jako sklad nábytku - výsledek? Nenávratně zničené unikátní varhany, zdemolovaná sochařská výzdoba chrámu, poškození či úplné zničení obrazů na hlavním i bočních oltářích, rozkrdený mobiliář kostela, včetně mešního nádobí ....

+6/0
19.9.2015 16:55
Foto

M37i93r16o63s60l52a68v 65M11a43c50e95k 5751825780652

subalterní kostel jakéhosi Ignáce nevalného významu nemůže být měřítkem ... to bych mohl opreovat tím, že po převratu Václava Havla a nastolení jeho režimu bylo vykradeno nejméně 50% venkovních kostelů a nenávratně odcizeny skvosty nevyčíslitelné hodnoty ... ale nejsem troškar a neargumentují tím ... toto je diskuse o přestavbě kostelů na mešity za evropské peníze

0/−7
19.9.2015 17:05
Foto

J12i13r12k91a 59O93u16l90i43c49k79ý 3737783661685

V roce 1951 bylo vykrdeno 100% klášterních kostelů - bolševickými pohůnky. Bylo rozkrdeno vše cenné, co se dalo snadno odnést  zpeněžit.

+8/0
19.9.2015 17:08
Foto

M63i49r37o79s96l64a24v 17M40a70c45e61k 5521135640852

naprostá banalita ve srovnání s tím, co se dělo za Václava Havla. Tam šlo o rozkrádání církevních památek ve velkém Rv

0/−3
19.9.2015 21:36
Foto

J96i46r94k12a 71O32u84l41i42c87k25ý 3297213721935

Banalita? Aby mohli krást, museli nejprve bolševici pár řeholníků a duchovních zavraždit. A to, co se ukradlo, bylo nedávno ohodnoceno částkou přes 150 mld. korun .....

A k vykrádání kostelů zlodějskými tlupami docházelo běžně i za komunistů.

+3/0
19.9.2015 21:42

Z86d44e74n85ě55k 48U13n80g11r87á94d 5701307245423

Jaký je rozdíl mezi mešitou a kostelem?Výskyt návštěvníků zločinců s průměrem ostatních občanů je přibližně stejný.Na církevní půdě je prokazatelně více pokrytců.Děkuji za dotaz na zdroj......

0/−2
19.9.2015 21:52
Foto

J63i87r77k63a 81O37u82l63i96c41k64ý 3957473191495

Pokud to vezmeme čistě logicky, pak lze určitě hovořit, že poměr zločinců k ostatním lidem bude velmi pravděpodobně stejný ve skupině lidí věřících jko nevěřících. Rozdíl nebude nijak velký.

Na církevní půdě je více pokrytců? Ne, nebudu se ptát na zdroj, protože zdrojem je jen Vaše hlava, nic víc. A nehodlám pod článkem, který se zamýšlí nad možným nebezpečím pramenícím z nekontrolovatelného přílivu lidí diametrálně odlišné kultury, rozebírat, která část obyvatel je pokrytečtější. Jednak tím rozdrobíme diskusi na nesmyslné hádky, druhak beztak konsensu nedojdeme.

Ale jinak, reagujete na mou odpověď na trollení kolotočáře Macka. Jemu nebudu předkládat sáhodlouhé úvahy, ani dokladovat příslušná data, protože tahle atrapa diskutér chodí pouze narušovat diskuse a zvracet své bolševické úchylnosti. Dokonce jsem v první chvíli myslel, že jej prostě smáznu za nejpitomnější komentář off-topic v diskusi, ale pak jsem tuto myšlenku zavrhnul, protože by se nahrnula spousta jeho soukmenovců, kteří by diskusi rozbili právě odkazováním na to, že autor článku něco smazal.

+2/0
19.9.2015 22:02
Foto

P93e95t67r 75Z57á26v77l26a18d47s93k64ý 5931243750601

Macek tradičně zvrací a nutí lidi ty zvratky čichat.

+11/0
19.9.2015 15:22

J63a26r98a 33R36a51n56k 1901666139791

Na Vas totoceni skutecne pusobi, nechce se mi zde uz nikdy nikoho timto zpusobem urazet, v posledni dobe je to zde horsi, ne v srsnim hnizde, ale psat takove nesmysly umyslne, protoze se neda verit, ze  neco takovehmuzete prat....ale nakonec jste t s Vasi partaji provedli temer dokonale, kostely a hrbitovy u nas toho byli dukazem.

+1/0
20.9.2015 4:47
Foto

P76e54t90r 52Z65á71v61l92a98d13s54k65ý 5251843700681

Chtěl jsem původně napsat, že s tím článkem absolutně nesouhlasím, protože je příliš religiózní. Pak jsem slevil v tom odsudku proto, že ačkoliv jsem absolutním ateistou, přesto (výchovou) vyznávám podobná morální kritéria, jako judaisticko-křesťanská kultura. Nemusím chodit do kostela, nemusím provádět nějaké rituály a přesto křesťanství akceptuji jako určitý etalon étosu.

Celá ta pře o uprchlíky je vlastně chybně (a manipulačně) předkládaná. 

Jedna skupina jsou lidé (a v té vlně tvoří jen malou část), kteří utekli, protože jim šlo o život. Druhou částí jsou čistí ekonomičtí migranti, kterým někdo řekl, že v Evropě si lidé žijí jako prasata v žitě a oni to chtějí také mít (to je většina). A mezi nimi jsou zamícháni vyložení agresivní a militantní šiřitelé jiného životního konceptu.

A není prostě možné říci, že uprchlíky absolutně přijímáme, nebo absolutně nepřijímáme. Ten první názor je sebevražedný. Kdo jej prosazuje, pohrdá naší kulturou, pohrdá svými rodiči a prarodiči, protože říká, že žili zbytečně.

Ten druhý postoj také není čistě objektivně správný. Nemluvím o nějaké marxistické relativizaci hodnot, ale o tom, že pokud je nám někoho věcně líto, můžeme mu pomoci (zdůrazňuji slůvko můžeme, ne musíme).

Tedy společnost je uměle rozpolcována (nejen) médii k tomu, aby zaujala striktně ten, či opačný extrémní postoj. A nespěje to k ničemu jinému, než k válce a z toho mám opravdu jen velmi nepatrnou radost.

Opakovaně píši: jsou to (i podle zákonů EU) ilegální migranti. Přijmout můžeme (a na soukromé náklady), jen ty, kteří o azyl legálně požádají a buď jej dostanou, nebo ne. To ostatní jsou vetřelci a je třeba je všemi způsoby poslat zpět, odkud přišli. Ta pseudohumanita EU nás zahubí. Austrálie se zachovala racionálně. My musíme udělat totéž. 

http://www.svobodny-svet.cz/1041/pristehovalecka-vlna-se-da-zastavit-do-roka-a-do-dne.html

+5/−1
19.9.2015 14:52
Foto

J26i86r71k88a 49O31u79l10i78c47k84ý 3227523481755

Však také, Petře, píši, ať to není vnímáno jako nějaká agitka ..... jen prosím, neplivejte na kříž, kdo na něj plive, plive na hroby svých předků, kteří kříž vyznávali. Ta reltivizace hodnot nastala právě odmítnutím kříže a jeho ostrakizací.

Se zbytkem toho, co píšete, v podstatě souhlasím.

+7/−1
19.9.2015 14:59
Foto

P19e53t45r 11Z71á27v94l38a92d42s30k76ý 5571193600821

Ne, pane Jiří, já jsem nikdy na kříž neplival, protože je to nedůstojné plivat na jiné lidi, s nimiž jsem schopen bez problémů žít. Ale na druhou stranu říkám: neplivejte na lidi, kteří kříž nepotřebují.

+3/−1
19.9.2015 15:21



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.